Mnoge kompanije nailaze na velike probleme kada je u pitanju organizacija rada zaposlenih od kuće. Problem je veći ukoliko se javi iznenadna potreba za radom od kuće, odnosno u slučaju vanredne situacije. Kompanije često bivaju zatečene i nespremne da svojim zaposlenima obezbede radne uslove, jednake uslovima rada u kancelariji.
Prioritet svake organizacije je, da u slučaju vanredne situacije, obezbedi kontinuitet u radu i neometano obavljanje poslovanja. Problem je veći što je kompanija i organizacija veća i složenija, tako da ni ne čudi činjenica da u poslednje vreme kompanije posvećuju puno pažnje ovom problemu i pažljivo planiraju scenario kako bi spremno dočekale iznenadne situacije.
Na našu sreću, savremene tehnologije omogućavaju da se ovaj problem svede na minimum i da rad od kuće omogući kompaniji i zaposlenima da se posao obavlja bez zastoja i problema – čak i u slučaju kada se potreba za radom od kuće javi iznenada.
U ovom tekstu ćete saznati šta svaka kompanija treba da uradi da bi uspešno organizovala i omogućila svojim zaposlenima rad od kuće u slučaju iznenadne i vanredne situacije.
KOMUNIKACIJA IZMEĐU ZAPOSLENIH
Kao i prilikom rada u kancelariji, tako je i za rad od kuće neophodno da se obezbedi nesmetana komunikacija između svih zaposlenih. Ukoliko komunikacija stane ili se ne odvija u dovoljnoj meri, ubrzo će se javiti problemi u poslovanju. Iz tog razloga je najveći prioritet svake kompanije da zaposlenima omogući rešenje koje će olakšati deljenje informacija između zaposlenih i timova, odnosno platformu za kolaboraciju.
Rešenje za koje se kompanija odluči mora posedovati sledeće opcije, kako bi komunikacija mogla da teče bez problema:
- razmenu tekstualnih i glasovnih poruka
- video komunikaciju
- mogućnost deljenja fajlova
- whiteboard opciju i dr.
Takođe, kako zaposleni koriste više različitih tipova uređaja, izabrano rešenje mora biti dostupno kako na desktop i laptop uređajima, tako i na tabletima i mobilnim telefonima.
Kako bi zaposleni mogli da pristupe određenim fajlovima koji se nalaze na serverima unutar kompanije, neophodno je da imaju podešen VPN. To će im omogućiti da se "zakače" na lokalnu mrežu i pristupe kompanijskim fajlovima. Za podešavanje VPN naloga možete tražiti podršku od svog IT tima.
U vreme najnovijih dešavanja oko globalnog problema sa COVID-19 virusom (Korona virusom), Cisco je omogućio korisnicima kreiranje besplatnog naloga za kolaboraciju, odnosno besplatno korišćenje Cisco Webex platforme. Kontaktirajte nas za otvaranje naloga i besplatno korišćenje Cisco Webex platforme u trajanju od 90 dana.
Pozovite: 060 0006 995 i pitajte za Cisco Webex besplatan nalog za kompanije.
ORGANIZACIJA SASTANAKA
Prilikom vanredne situacije, gde zaposleni posao moraju nastaviti da obavljaju od kuće, a ne iz kancelarije, dolazi do zastoja u održavanju sastanaka sa potencijalnim i postojećim klijentima. To može dovesti do gubitka poslovnih prilika, što bi direktno uzrokovalo gubitak profita.
Kompanije moraju obezbediti zaposlenima rešenje koje će im omogućiti da obave sastanak putem Interneta, bilo da je u pitanju organizovanje konferencijskog poziva ili video konferencije.
Rešenje za organizovanje online sastanaka mora biti jednostavno za korišćenje, kako za same zaposlene, tako i za klijente koji će prisustvovati online sastanku.
NE DOZVOLITE PROPUŠTENE POZIVE
Danas se komunikacija između zaposlenih i klijenata u velikoj meri obavlja telefonskim putem i to posredstvom fiksnog telefona. U slučaju rada do kuće, zaposleni može poneti svoj laptop i mobilni telefon, ali fiksni telefon je nemoguće poneti sa sobom i nastaviti sa korišćenjem i upotrebom kancelarijskog broja telefona.
Ukoliko zaposleni ne može da se javi na pozive koji stižu na fiksni telefon u kancelariji, dolazi do propuštenih prilika za poslovanje i zato kompanije moraju naći rešenje da nijedan poziv ne postane propušten poziv.
Instaliranjem takozvanih softphone aplikacija i povezivanjem sa fiksnim brojem zaposlenog, ovaj problem se u potpunosti eliminiše i omogućava zaposlenima da se fiksni telefon više ne koristi samo dok je zaposleni u kancelariji, nego gde god se on nalazi, pa tako i prilikom rada od kuće.
Kada vas klijent pozove na fiksni telefon, vaš mobilni telefon će primiti poziv, a klijent neće biti ni svestan da se niste javili iz kancelarije.
RAD OD KUĆE – ZAKLJUČAK
U današnje vreme, svaka kompanija treba da bude spremna za vanrednu situaciju i prinudni rad od kuće. U suprotnom, ukoliko kompaniju iznenadi vanredna situacija, može doći do velikih problema, prekida u poslovanju i gubitka klijenata i profita.
Ako želite da vaša kompanija spremno dočeka sve vanredne situacije i da na vreme obezbedi kontinuitet u radu i poslovanju, obratite se našem timu koji će vam ponuditi najbolje rešenje koje je prilagođeno vašim potrebama ili pozovite 060 0006 995 za sve informacije.